רשלנות רפואית סרטן הלבלב

רשלנות רפואית סרטן הלבלב יכולה להיות כל סוג של רשלנות במהלך הטיפול, אך בדרך כלל החשש הוא כי מדובר במקרה של רשלנות רפואית באבחון סרטן הלבלב.

לצערנו ישנם מקרים רבים בהם המחלה מתגלה בשלב מאוחר, אך לא בהכרח מדובר בתוצאה של רשלנות רפואית. לגידולים בלבלב ישנם מאפיינים ייחודיים, ובעיקר העובדה שאינם מפרישים הורמונים ו/או גורמים לסימפטומים עד לשלבים המתקדמים יותר של המחלה. כך שבהיעדר סימנים לרופאים אין סיבות לחשוד כי קיימת מחלה.

אך כמו כל סוג של סרטן, ישנה חשיבות גדולה לגילוי כמה שיותר מוקדם. אחוזי ההצלחה במחלה זו נמוכים יותר מאשר סוגים אחרים של סרטן, ואסור להפסיד זמן יקר.

רשלנות רפואית באבחון סרטן הלבלב

מחלת סרטן הלבלב

סרטן הלבלב הוא גידול ממאיר המתפתח בתוך בלוטת הלבלב. זהו הגורם השלישי בשכיחותו למקרי מוות הקשורים לסרטן בארצות הברית, בישראל הוא נמצא במקום השביעי ברשימת סוגי הסרטן השכיחים. ובשנים האחרונות נרשמה עליה במספר המקרים.

סרטן הלבלב נחשב לאחד מסוגי הסרטן המורכבים ביותר לטיפול, עם תוחלת חיים מוגבלת. עם זאת, תוחלת החיים מושפעת מגורמים רבים, שחלקם נמצאים בשליטתנו. ניתוח הוא לרוב אפשרות הטיפול המועדפת בסרטן הלבלב, אך חשוב לשלול התפשטות גרורתית של הגידול לפני המשך הניתוח.

זוהו מספר גורמי סיכון המגבירים את הסבירות לפתח סרטן הלבלב. גורמים אלו כוללים גנטיקה, עישון, גיל, אורח חיים ודלקת כרונית של הלבלב.
תסמינים של סרטן הלבלב כוללים צהבת, כאבי בטן, ירידה במשקל וצואה שומנית. עם זאת, לא כל החולים בסרטן הלבלב מציגים תסמינים אלו, והם אינם ספציפיים למחלה.

אבחון סרטן הלבלב יכול להיות מאתגר, שכן ישנם סוגים רבים ושונים של גידולי לבלב, כל אחד עם מאפיינים ייחודיים משלו.

בדיקות המשמשות לאיתור סרטן הלבלב כוללות בדיקות גופניות, בדיקות דם ובדיקות הדמיה כגון סריקות CT ו-MRI. אפשרויות הטיפול בסרטן הלבלב כוללות ניתוח, כימותרפיה והקרנות. סוג ושלב הסרטן יקבעו את תכנית הטיפול המתאימה.

חשוב שהציבור יהיה מודע לתסמינים של סרטן הלבלב ולפנות לטיפול רפואי אם הם חווים אחד מהם, במיוחד אם יש להם גורמי סיכון למחלה.

רשלנות רפואית באבחון סרטן הלבלב

כפי שכבר הזכרנו בהתחלה, קשה לגלות את המחלה בשלבים המוקדמים. אך מצופה מהרופאים שיהיו ערניים לגבי המטופלים הנמצאים בקבוצות סיכון: גברים מעל גיל 45, היסטוריה משפחתית, דלקות כרוניות בלבלב, מעשנים, הסובלים מהשמנת יתר, חולי סכרת וגם הסובלים מתסמונות גנטיות מסוימות.

אם המטופלים נמצאים בקבוצת הסיכון, ומתלוננים על אחד או יותר מהתסמינים הבאים, יש להתייחס לכך בכובד ראש ולבצע את הבדיקות המתאימות. התסמינים המחשידים הם: כאבי גב, כאבי בטן עליונה, סימני צהבת, חוסר תאבון, בעיות עיכול, בחילות והקאות, התפרצות פתאומית של סכרת, קשיים בבליעה.

במידה וישנו חשש לקיומו של סרטן בלבלב, הרופאים יכולים לבצע את הבדיקות הבאות:

בדיקת דם לזיהוי carbohydrate antigen 19.9, המופע בכמות מוגברת בדם כאשר ישנו סרטן הלבלב. בדיקות הדמיה הכוללות אולטראסאונד, CT ו MRI. ניתן גם לבצע לפרוסקופיה וביופסיה.

במקרים רבים ישנו אבחון שגוי, והרופאים אינם מקשרים בין התסמינים לבין מחלת הסרטן. הם עשויים להאמין כי התסמינים מעידים על בעיות אחרות, בעיות שאינו קטלניות כמו אבנים בכיס המרה או צרבות.

מבחינת הטיפול בסרטן הלבלב, הטכנולוגיות הרפואיות הולכות ומתפתחות. וכיום ישנם טיפולים חדשניים המסוגלים לבצע ניתוחים כירורגיים בלבלב שפעם נחשבו לבלתי אפשריים. אך כמובן שכל טיפול נשקל בהתאם לשלב הגידול. בנוסף ישנם טיפולים כימותרפיים, טיפולים ביולוגיים וגם טיפולים ניסיוניים.

רשלנות רפואית סרטן הלבלב

רשלנות רפואית סרטן הלבלב

רשלנות רפואית באבחון סרטן הלבלב מציבה את החולה בסכנת חיים. ידוע כי קשה לגלות את הסרטן בשלבים מוקדמים, וידוע כי אחוזי ההישרדות נמוכים. ודווקא בגלל זה על הרופאים להיות ערניים לסימנים המחשידים. אם הרופאים כשלו בזיהוי המחלה, כתוצאה מרשלנות, זוהי עילה להגשת תביעת רשלנות רפואית.
למרות כי בדרך כלל הנושא הוא אבחון מאוחר, תאורטית רשלנות רפואית סרטן הלבלב יכולה להתייחס לכל כשל בטיפול שהוא תוצאה של רשלנות.

ההתמודדות עם מחלת הסרטן היא אינה התמודדות קשה. זהו מאבק קשה לגוף, וזה גם דורש את כל הכוחות הנפשיים שלכם על מנת לנצח את המחלה. אבחון מאוחר מקשה על הטיפול, ופוגע בסיכוייו.
אם ישנו חשש כי צוותים רפואיים נהגו ברשלנות, ובעקבות כך הגידול הסרטני התגלה בשלב מאוחר – אתם תשלמו על כך מחר אישי גבוה מאוד.

במידה והסרטן אובחן בשלב מאוחר, ואתם חוששים כי זוהי תוצאה של רשלנות – פנו אל המומחים לרשלנות רפואית. משרד עורכי דין רשלנות רפואית אסף אודיז הוא המשרד המנוסה ביותר בישראל לתביעות רשלנות רפואית.

משרדינו מייצג מטופלים במגוון תביעות כנגד קופות החולים, בתי חולים, משרד הבריאות ומרפאות. אנו מטפלים במקרים של רשלנות רפואית בהריון, רשלנות רפואית בייעוץ גנטי, רשלנות רפואית באירועים מוחיים, רשלנות רפואית באבחון מחלות קשות וכל אחד מענפי הרפואה.

אתם מוזמנים לעקוב אחר ערוץ היוטיוב של עורך דין לענייני רשלנות רפואית אסף אודיז.

רשלנות רפואית סרטן הלבלב
עורך דין רשלנות רפואית אסף אודיז

עו"ד אסף אודיז

מעל 15 שנות ניסיון של ייצוג אישי בתביעות רשלנות רפואית בכל שטחי הרפואה. בוגר "רפואה למשפטנים" באוניברסיטת תל אביב. מקושר למיטב המומחים הרפואיים. אסף מעורב באופן מלא ומוחלט בכל תיק ותיק ולאורך כל הליכיו, החל מייעוץ משפטי ראשוני וכלה בניהול הליכי הוכחות מורכבים, תוך הקפדה על יחס חם מכיל ואנושי.

5/5

מאמרים

יצירת קשר
פתיחה
שלום, שמי אסף אודיז,
יש לי ניסיון מוכח בייצוג לקוחות במצבים מורכבים.
אני כאן כדי להקשיב לך ולעזור לך למצוא את הדרך הנכונה עבורך.
Call Now Button דילוג לתוכן