רשלנות רפואית בבתי חולים

רשלנות רפואית בבתי חולים יכולה לגרום לפגיעות קשות, סבל למטופלים ובני משפחותיהם ואף מקרים של מוות. במדינת ישראל שירותי רפואה מתקדמים ורופאים מסורים, אך בכל זאת יתכנו מקרים של רשלנות. זוהי יכולה להיות רפואית בבית חולים אסף הרופא, רשלנות רפואית רמב“ם או כל בית חולים אחר.

את ההליכים הרפואיים, הטיפול והבדיקות השונות מבצעים רופאים, אחיות, טכנאים, לבורנטים ואנשי צוות. אך בסופו של דבר ישנה גם אחריות על המוסד הרפואי, ולכן תביעות רשלנות רפואית מוגשות גם נגד בית החולים.

כמובן שלא כל מקרה שבו נגרם נזק למטופל עונה להגדרות הרשלנות הרפואית. יתכן שאדם עבר ניתוח בגב, ובעקבות כך נגרמה לו נכות. זהו אמנם מקרה מצער, אך יתכן כי זהו חלק מהסיכונים של הפעולה העדינה. הרפואה אמנם מתקדמת, אך עדיין אינה מושלמת ובכל הליך רפואי יש סיכון.

לצורך הגשת תביעת רשלנות רפואית בבתי חולים, יש צורך בחוות דעת רפואית. יש לפנות לרופא מומחה אשר יבדוק את נסיבות המקרה ויכין חוות דעת עבור בית המשפט, הקובעת שזו אכן רשלנות רפואית. תופתעו לגלות כי הדבר אינו פשוט. ולא רק שקשה להוכיח רשלנות רפואית, לא תמיד קל לקשור בין הנזק שנגרם לבין אקט הרשלנות. וללא הוכחת נזק, לא ניתן להגיש תביעה.

רשלנות רפואית בבית חולים אסף הרופא

רשלנות רפואית רמב“ם

בית החולים רמב“ם, הנמצא בשכונת בת גלים בחיפה, הוא אחד מבתי החולים הגדולים והוותיקים בישראל. בית החולים נוסד בשנת 1938, ובמהלך השנים גדל והתפתח. כיום בבית החולים 65 מחלקות אשפוז ומעל 1000 מיטות. במסגרת שירותי בית החולים יש בו מחלקה כירורגית, מחלקת נשים ויולדות, מכון דימות, שירותי בריאות הנפש ועוד.

בית החולים רמב“ם מעניק שירותים רפואיים במגוון תחומים, תוך כדי הקפדה על כל הסטנדרטים המקובלים. אין בכוונתנו להטיל דופי בבית החולים, אך כמו בכל מוסד רפואי גדול המתמודד עם עשרות אלפי חולים בשנה, יתכנו גם מקרים של רשלנות רפואית רמב“ם.

אם ישנו חשש כי נפגעתם כתוצאה מרשלנות רפואית של צוות בית החולים, פנו לייעוץ. תביעות רפואיות יש לנהל בעזרת עורך דין מומחה לרשלנות רפואית.

רשלנות רפואית בבית חולים אסף הרופא

בית החולים אסף הרופא, הידוע גם בתור המרכז הרפואי שמיר, הוא בית החולים הממשלתי הרביעי בגודלו בישראל. בית חולים זה מעניק שירות לתושבי השפלה, ויישובים רבים מפאתי ירושלים ותל אביב. בבית החולים עשרות מחלקות, מכונים, מעבדות ומרפאות המעניקים שירות לכמעלה ממיליון וחצי תושבים.

בבית החולים למעלה מ 3500 אנשי צוות הכוללים רופאים, אחות, אנשי מנהלה ועובדים אחרים. יחדיו הם מעניקים טיפולים מסורים במגוון תחומי התמחות רפואית.

בבית החולים אסף הרופא קרוב לאלף מיטות, והוא אף מיועד להתרחב ולגדול על מנת לתמוך בגידול האוכלוסייה. מידי שנה מתבצעים בו למעלה מ 20,000 ניתוחים, ואלפי לידות. ולאור היקף פעילות שכזה, אין זה נמנע כי בשוליים יתרחשו גם מקרים של רשלנות רפואית בבית חולים אסף הרופא.

רשלנות רפואית רמב"ם

רשלנות רפואית בבתי חולים

בבתי החולים בארץ ניתנים מגוון טיפולים רפואיים הקשורים לתחומים שונים של עולם הרפואה, ולכן רשלנות רפואית בבתי חולים יכולה לגעת לכל ההיבטים הקיימים של הרשלנות הרפואית. להלן כמה דוגמאות למקרים של רשלנות רפואית העשויים להתרחש בבתי החולים:

רשלנות רפואית בחדר המיון – חדר המיון הוא המקום הראשון שמגיעים אליו החולים במקרי חירום. אלו יכולים להיות אנשים שנפצעו בתאונות דרכים, אנשים החווים אירוע מוחי, התקף לב או מצבי חירום רפואיים אחרים. ישנה חשיבות גדולה לאבחון נכון וטיפול מהיר. למשל אם אדם מגיע עם סימנים של אירוע מוחי, טיפול מיידי עשוי למנוע נזק חמור. רשלנות רפואית בחדר המיון יכולה לבוא לידי ביטוי בצורות שונות, החל מעיכוב לא סביר בטיפול ועד טעויות שונות של רופאים.

רשלנות רפואית בטיפול תרופתי – כל תרופה צריכה להינתן בהתאם למצב הרפואי, ותוך כדי שיקולים רבים לגבי המצב הרפואי הכללי, תרופות אחרות בהן יש שימוש ומשתנים פיזיים של המטופל. טיפול שגוי, מינון לא נכון או שילובי תרופות מסוכנים יכולים להיות עילה להגשת תביעת רשלנות רפואית בטיפול תרופתי.

זיהום בבית החולים – זיהום בבית חולים הוא אינו דבר יוצא דופן. זה מובן מדוע במקום שבו מגיעים חולים רבים, ישנו פוטנציאל גדול לזיהומים. וכמובן שישנם חולים רבים בעלי מערכת חיסונית חלשה, החשופים יותר לזיהומים. על בית החולים לנקות באמצעים שונים על מנת להפחית את הסיכון של קבלת זיהום. תביעות רשלנות רפואית הקשורות לתחום זה יכולות להתרחש כאשר בית החולים אינו נוקט במידת הזהירות הדרושה, או שאינו מעניק טיפול נכון לזיהום שנוצר.

רשלנות רפואית בבתי חולים

עוד רשלנות רפואית

אלה היו כמה דוגמאות למקרים של רשלנות רפואית בבתי חולים, אך יתכנו גם מקרים אחרים כמו כשל בלקיחת אנמנזה, כשלים בהעברת מידע בין אנשי הצוות הרפואי, רשלנות רפואית בפענוח בדיקות, רשלנות רפואית בניתוחים, רשלנות בלידה ועוד.

תביעות רפואיות הן תביעות מורכבות בהן קשה להוכיח את הרשלנות, ואת הקשר בין הנזק שנגרם לבין אקט הרשלנות. הגשת תביעת רשלנות רפואית דורשת חוות דעת רפואית, ובעיקר עורך דין בעל ניסיון בתחום זה. וזהו גם היתרון של משרדינו, משרד אשר בחר להתמקצע רק בתחום תביעות הרשלנות הרפואית.

אתם מוזמנים לעקוב אחר ערוץ היוטיוב של עורך דין לענייני רשלנות רפואית אסף אודיז.

רשלנות רפואית בבתי חולים
עורך דין רשלנות רפואית אסף אודיז

עו"ד אסף אודיז

מעל 15 שנות ניסיון של ייצוג אישי בתביעות רשלנות רפואית בכל שטחי הרפואה. בוגר "רפואה למשפטנים" באוניברסיטת תל אביב. מקושר למיטב המומחים הרפואיים. אסף מעורב באופן מלא ומוחלט בכל תיק ותיק ולאורך כל הליכיו, החל מייעוץ משפטי ראשוני וכלה בניהול הליכי הוכחות מורכבים, תוך הקפדה על יחס חם מכיל ואנושי.

5/5

מאמרים

יצירת קשר
פתיחה
שלום, שמי אסף אודיז,
יש לי ניסיון מוכח בייצוג לקוחות במצבים מורכבים.
אני כאן כדי להקשיב לך ולעזור לך למצוא את הדרך הנכונה עבורך.
Call Now Button דילוג לתוכן