מומחים לרשלנות רפואית

מומחים לרשלנות רפואית אינם ממהרים להגיש תביעת רשלנות טרם ילמדו ויעריכו את סיכויי ההצלחה של התביעה. תביעות משפטיות עשויות להיות הליך יקר, במיוחד בנישה של רשלנות רפואית, ולכן בטרם נכנסים להליך שכזה יש לעשות את כל השיקולים.

מחיר עורך דין רשלנות רפואית אינו זול, אך עמלת עורך הדין היא אחוז מסוים מתוך סכום הפיצויים, ולכן תהיו בטוחים כי עורך הדין רוצה לזכות בתביעה ולמקסם את סכום הפיצויים.

כאשר אנו זקוקים לטיפול רפואי, אנו שמים את בריאותינו בידיהם של רופאים וצוותים רפואיים. אנו סומכים עליהם כי ידעו לאבחן את הבעיה בצורה הנכונה, ולתת את הפתרון הטוב ביותר.

זה נכון כאשר מדובר בבעיה קלה בה מטפל רופא המשפחה, וזה נכון כאשר מדובר במחלות קשות ומצבים בריאותיים מורכבים. אין לזלזל בשום סימפטום, גם המחלות הקשות ביותר מתחילות בתסמינים קלים.

אך למרות הציפיה לרמת טיפול גבוהה, ישנם גם מקרים בהם הטיפול אינו עומד בסטנדרטים הנדרשים, וישנו חשש כי הרופאים נהגו בצורה רשלנית. חוסר שביעות רצון מהטיפול הוא אינו עילה להגשת תביעת רשלנות רפואית, יש לבחון את הדברים בצורה מעמיקה בשביל לקבוע האם ישנה עילה לתביעה. ולשם כך ישנם עורכי דין רשלנות רפואית.

מחיר עורך דין רשלנות רפואית

תביעת רשלנות

אז מה בעצם בוחנים מומחים לרשלנות רפואית בשביל לקבוע האם ישנה עילה להגשת תביעת רשלנות רפואית?

האם ישנה רשלנות – הדבר הראשון שצריך לקבוע זה האם יש כאן רשלנות כפי שהיא מוגדרת בחוק. הצוותים הרפואיים צריכים לפעול ברמת המיומנות הדרושה, לקבל החלטות סבירות ולפעול לפי נהלים אותם קבע משרד הבריאות.

נזק שנגרם בעקבות הליך רפואי, בפני עצמו הוא אינו הוכחה לרשלנות. סיכונים הם חלק מתחום הרפואה.

אם נכנסתם לניתוח בעין שמאל, ובמקום זאת הרופאים ניתחו את עין ימין שלא לצורך, אין ספק כי זוהי רשלנות. אך אל תטעו, הרשלנות היא לא תמיד דבר כל כך ברור להגדרה. לשם כך אנו נעזרים בחוות דעת רפואית (שזה גם הכרחי לצורך הגשת התביעה), אך עדיין יתכן פולמוס משפטי-רפואי בשאלה האם הייתה או לא הייתה רשלנות.

קיומו של נזק – תביעת רשלנות רפואית היא תביעת נזיקין, כלומר תביעה בה אתם דורשים פיצויים על נזק שנגרם לכם. אם אין נזק, גם אם הייתה רשלנות, אין תביעה. נזק יכול להיות גופני, נפשי או כלכלי.

הקשר הסיבתי – זהו אחד המוקשים הגדולים בתביעות רשלנות רפואית. לא תמיד ניתן לקשור בצורה ברורה בין הנזק לבין הרשלנות, זה תלוי מאוד בנסיבות. כאן בא לידיי ביטוי ניסיונו של עורך דין רשלנות רפואית מומלץ.

אתן לכם דוגמה, לפעמים אחד הטיעונים לפיצוי הוא קיצור תוחלת החיים של המטופל בשל הרשלנות הרפואית. אך עורכי הדין המייצגים את הנתבע יכולים לערער את הטיעון בנימוקים הקשורים לאורח חיים של המטופל (כמו למשל עישון כבד או סכרת לא מאוזנת).

מומחים לרשלנות רפואית

מחיר עורך דין רשלנות רפואית

בתחום הרשלנות הרפואית מקובל לקבוע את שכר הטרחה כאחוז מסוים מתוך סכום הפיצויים, ובתוספת סכום ראשוני. ומכיוון שנדרשת כאן עבודה רבה של עורך הדין, לעתים מדובר ב 30%-40% מסכום התביעה. עורך הדין בעצם לוקח כאן סיכון, אם לא יזכה בתביעה עיקר עבודתו הייתה לחינם.

הסכום הראשוני בדרך כלל מקוזז מהתשלום הסופי במקרה של זכיה (כלומר משולם בסוף), אך אינו מוחזר ללקוח במקרה של הפסד בתביעה. מחיר עורך דין רשלנות רפואית יכול להשתנות ממקרה למקרה, ואין להניח הנחות בלי לבדוק זאת מול עורך הדין.

מלבד שכר טרחה ישנן הוצאות נוספות שאינן קשורות אל עורך הדין, ואלו הן אגרות בית המשפט, חוות דעת מומחה ועלויות הקשורות לאיסוף החומר הרפואי.

באותו ההקשר של מחיר עורך דין רשלנות רפואית, עולה גם הסוגיה של סכום הפיצויים. ובכן, גם נושא הפיצויים מורכב למדי. עורכי דין מומחים לרשלנות רפואית יכולים לתת לכם הערכה מסוימת, אך זאת לאחר שיבחנו את נסיבות המקרה ומשתנים אישיים הקשורים לחייו האישיים של המטופל והכנסתו.

בגדול תביעת פיצויים ברשלנות רפואית כוללת פיצוי על נזק ממוני ונזק שאינו ממוני. הנזק הממוני הוא בדרך כלל קל לחישוב והוכחה, אך הבעייתיות הגדולה היא בנזק הלא ממוני הכולל את הכאב, הסבל ועוגמת הנפש.

תביעת רשלנות

מומחים לרשלנות רפואית

תביעות רשלנות רפואית נוגעות לנושאים המשפטיים והרפואיים המורכבים ביותר, ולא אחת מסתיימים דווקא בפשרה ולא בהכרעה של בית המשפט. לא כל עורך דין מביא איתו את הניסיון הדרוש לתביעות מסוג זה, ולכן משרד עורכי דין אסף אודיז בולט מעל כולם בתור משרד שבחר להתמקד בתחום התביעות הרפואיות. וכך הפך למשרד מוביל ועתיר ניסיון בתחום.

משרדינו מתעסק בכל תחומי הרשלנות הרפואית, לרבות רשלנות רפואית בהריון ובלידה, רשלנות רפואית באבחון סרטן, רשלנות רפואית שגרמה למוות ועוד.

למידע נוסף בנושאי רשלנות רפואית עקבו  ערוץ היוטיוב

 

מומחים לרשלנות רפואית
עורך דין רשלנות רפואית אסף אודיז

עו"ד אסף אודיז

מעל 15 שנות ניסיון של ייצוג אישי בתביעות רשלנות רפואית בכל שטחי הרפואה. בוגר "רפואה למשפטנים" באוניברסיטת תל אביב. מקושר למיטב המומחים הרפואיים. אסף מעורב באופן מלא ומוחלט בכל תיק ותיק ולאורך כל הליכיו, החל מייעוץ משפטי ראשוני וכלה בניהול הליכי הוכחות מורכבים, תוך הקפדה על יחס חם מכיל ואנושי.

5/5

מאמרים

יצירת קשר
פתיחה
שלום, שמי אסף אודיז,
יש לי ניסיון מוכח בייצוג לקוחות במצבים מורכבים.
אני כאן כדי להקשיב לך ולעזור לך למצוא את הדרך הנכונה עבורך.
Call Now Button דילוג לתוכן