עורך דין מומחה לרשלנות רפואית

עורך דין מומחה לרשלנות רפואית מייצג תובעים בתביעות בהם נגרם נזק כתוצאה מרשלנות רפואית. אלו יכולות להיות תביעות כנגד צוותים רפואיים, בתי חולים ומרפאות, קופות החולים, רופאים, אחיות, משרד הבריאות ואפילו קליניקות לטיפולים אסתטיים. תביעות פיצויים ברשלנות רפואית הן נישה מורכבת של תביעות הנזיקין, ייעוץ משפטי רשלנות רפואית הוא משימה לעורכי דין שבחרו להתמחות בנישה זו ורכשו בכך ניסיון.

  • המקרים של רשלנות רפואית יכולים להיות מקרים של רשלנות באבחון רפואי, רשלנות בתרופות, רשלנות בטיפול רפואי, אי ביצוע בדיקות מתבקשות וכו. וכמובן הן יכולות לגעת בתחומים רפואיים שונים כמו רשלנות רפואית באבחון סרטן, רשלנות רפואית קרדיולוגיה, רשלנות רפואית אירוע מוחי, אורתופדיה, רשלנות רפואית בלידה ועוד.

ייעוץ משפטי רשלנות רפואית

רשלנות באבחון רפואי

ישנם סוגים שונים של רשלנות רפואית, והמקרה של רשלנות באבחון רפואי הוא רק אחד מהם. אך זוהי יכולה להיות רשלנות שתביא לתוצאות טרגיות. רשלנות רפואית באבחון יכולה להתבטא בצורות שונות, למשל אבחון מאוחר או אבחון שגוי.

אם נשים רגע את הסוגיות המשפטיות בצד ונחשוב אך ורק על הצד הרפואי, די ברור כי מדובר בסכנה גדולה. למשל אם אדם מתלונן על כאב, והרופא קובע כי מדובר בכאב שנגרם מדלקת ונותן לו טיפול אנטי דלקתי, אך בפועל מדובר בגידול סרטני – ברור שזוהי סכנה גדולה.

האבחון הלקוי יביא לגילוי מאוחר של הסרטן, וכך המחלה רק תחריף. ובמקרה של גידולים ממאירים, אנו יודעים כי חשוב להילחם במחלה בשלב כמה שיותר מוקדם. אבחון מאוחר של סרטן הוא רק דוגמה אחת, אך זה יכול להתרחש בכל מחלה אחרת.

רופאים יכולים לטעות, ולא כל טעות היא בגדר רשלנות. אך השאלה האם זו טעות שניתן היה להימנע ממנה באמצעות פעולה בצורה הסבירה והמקובלת. בשביל לענות על שאלה שכזו, עורך דין מומחה לרשלנות רפואית צריך לבחון מהן הבדיקות המקובלות והנהלים לפיהם צריך לפעול הרופא, והאם נהג כפי שמצופה ממנו. זה דורש רמה גבוהה מאוד של מומחיות. למשל נהלים ובדיקות יכולים להשתנות בהתאם לשינויים טכנולוגיים ומדיניות של משרד הבריאות וקופות החולים. יתכן כי מקרה מסוים יטופל בצורה מסוימת כיום, אך זוהי לא הצורה שבה היו מטפלים בו לפני 5 שנים. וזוהי רק דוגמה קטנה למורכבות של תביעות רפואיות.

רשלנות באבחון רפואי

ייעוץ משפטי רשלנות רפואית

הרפואה המודרנית והצוותים הרפואיים המסורים מאפשרים לנו לשמור על הבריאות, גם במקרים של מחלות קשות. דברים שפעם נשמעו דמיוניים הם היום הליך שגרתי בבתי החולים. מידי יום מתרחשים בישראל אלפי הליכים רפואיים, רבים מהם מצילי חיים או מביאים לשיפור באיכות החיים. אך לצערנו לא כל טיפול רפואי משיג את התוצאות להן קיווינו. לפעמים למרות כל המאמצים להציל חייו של אדם, הרופאים אינם מצליחים. לעתים הניסיון לבצע הליך רפואי מסוים נכשל, ואפילו עלול להסתיים בגרימת נזקים עקיפים כתוצאה מההליכים הרפואיים.

האכזבה שלנו מכישלונם של הליכים רפואיים היא מובנת. אך כישלונו של הליך רפואי הוא אינו רשלנות רפואית. לפני כל הליך רפואי הרופאים מסבירים למטופל על הסיכונים האפשריים והסיכויים להצלחה, על פי הידע המקצועי שלהם. ודרך אגב, אם לא עשו זאת, זוהי דווקא כן רשלנות וניתן לתבוע על זה.

כאשר נגרם לכם נזק בעקבות הליך רפואי, ותחושת הבטן שלכם אומרת לכם שמשהו לא היה תקין, ואולי נראה שגם יש ניסיונות לטייח זאת, פנו לייעוץ. באמצעות ייעוץ משפטי רשלנות רפואית ניתן לבדוק את כל ההיסטוריה הרפואית והתיק הרפואי, ולבחון האם הרופאים נהגו ברשלנות. לצורך כך חייבים עורך דין מומחה לרשלנות רפואית, כזה שיש לו ידע לא רק בהיבטים המשפטיים אלא גם ידע בהליכים רפואיים. וכמובן שהוא נעזר גם ברופאים מומחים על מנת לבדוק את התיק בצורה מעמיקה ולבסס את התביעה.

רשלנות רפואית תל אביב

עורך דין מומחה לרשלנות רפואית

אם לא ידעתם, בישראל אין חוק רשלנות רפואית. כל תביעות הרשלנות הרפואית הן למעשה נגזרת של הגדרת הרשלנות בפקודת הנזיקין. אך כמובן שהם יכולים לגעת בחקיקה נוספת, כמו למשל חוק הרופאים. תביעות פיצויים רשלנות רפואית דורשות הרבה יותר מידע משפטי, לא במקרה מכנים עורך דין העוסק בנושא בתואר עורך דין רפואי. אמנם אינו רופא, אך בהחלט נדרש לידע שהוא יותר מידע משפטי.

בשורה התחתונה לא כל עורך דין מתאים לתביעות רשלנות רפואית. עורך הדין שייצג אתכם בתביעת נזיקין נגד השכן, ככל הנראה אינו מתאים. מוטב לבחור בעורכי דין שבחרו להתמקד אך ורק בנישה הזו ורכשו מומחיות וניסיון.

ומעבר לידע המקצועי, תביעות בנושאים אלו גם דורשות רגישות רבה – מדובר בחייכם ונפשכם! לכם חשוב שתרגישו בנוח עם עורך הדין.

עורך דין מומחה לרשלנות רפואית

רשלנות רפואית תל אביב

משרד עורכי דין אסף אודיז מטפל בכל תביעות רשלנות רפואית תל אביב, וכל יתר אזורי הארץ. אנו מתעסקים אך ורק בתביעות רפואיות, ויש לנו רקורד מרשים של הישגים בתחום.
לכל שאלה לגבי רשלנות רפואית, פיצויים ברשלנות רפואית, שכר טרחה עורך דין רשלנות רפואית וכו‘, אתם מוזמנים לפנות אלינו ונשמח לעזור לכם.

רוצים לדעת עוד? אתם מוזמנים לעקוב אחר ערוץ היוטיוב של עו"ד רשלנות רפואית אסף אודיז.

עורך דין מומחה לרשלנות רפואית
עורך דין רשלנות רפואית אסף אודיז

עו"ד אסף אודיז

מעל 15 שנות ניסיון של ייצוג אישי בתביעות רשלנות רפואית בכל שטחי הרפואה. בוגר "רפואה למשפטנים" באוניברסיטת תל אביב. מקושר למיטב המומחים הרפואיים. אסף מעורב באופן מלא ומוחלט בכל תיק ותיק ולאורך כל הליכיו, החל מייעוץ משפטי ראשוני וכלה בניהול הליכי הוכחות מורכבים, תוך הקפדה על יחס חם מכיל ואנושי.

5/5

מאמרים

יצירת קשר
פתיחה
שלום, שמי אסף אודיז,
יש לי ניסיון מוכח בייצוג לקוחות במצבים מורכבים.
אני כאן כדי להקשיב לך ולעזור לך למצוא את הדרך הנכונה עבורך.
Call Now Button דילוג לתוכן