רשלנות רפואית בפענוח בדיקות

רשלנות רפואית בפענוח בדיקות עלולה להוביל לתוצאות חמורות. כתוצאה מפענוח שגוי יתכן כי מחלה לא תאובחן בזמן, דבר אשר עלול להוביל להחמרת המצב הרפואי. ומנגד זוהי יכולה להיות רשלנות רפואית אבחון שגוי, כלומר הבנה לא נכונה של ממצאי הבדיקה וזיהוי של בעיה רפואית מסוימת כבעיה אחרת – מה שמוביל לטיפול שאינו מתאים.

רבות מהתביעות הרפואיות בהן אנו מתעסקים קשורות לסוגיות של רשלנות רפואית בגילוי מוקדם, אבחונים שגויים ופענוח לא נכון של בדיקות. בעיות מסוג זה יכולות להתרחש בכל אחד מענפי הרפואה.

מקרי רשלנות רפואית הקשורים לבדיקות יכולים להיות מקרים בהם רופאים אינם מפנים לביצוע הבדיקות הנדרשות בהינתן תסמינים מסוימים, אי מסירת מידע לגבי חשיבות בדיקות מסוימות, ביצוע לא מקצועי של בדיקות, פענוח שגוי או התעלמות ממצאי בדיקה ועד טעויות טכניות/אדמיניסטרטיביות כמו למשל בלבול בין בדיקות של אדם אחד לאדם אחר. כל מקרה שכזה עלול לגרום לנזק ולהיות עילה להגשת תביעת פיצויים ברשלנות רפואית.

רשלנות רפואית אבחון שגוי

רשלנות רפואית בפענוח בדיקות

הרפואה המודרנית מציגה יכולות טכנולוגיות מתקדמות. בדיקת דם פשוטה יכולה ללמד אותנו כל כך הרבה דברים על מצבו הבריאותי של הגוף. היא יכולה להעלות חשד למחלות מסוימות, לשלול את קיומן של מחלות אחרות או לזהות בוודאות מחלות. בדיקות דם הם רק דוגמה אחת לבדיקות הרבות העומדות לרשות הרופאים, ולעתים יש צורך לבצע מספר בדיקות על מנת לאבחן בעיה.

בין הבדיקות הקיימות היום ישנם בדיקות מי שפיר, בדיקות PCR, צילומי רנטגן, בדיקות אולטראסאונד, בדיקות MRI, בדיקות ECG, בדיקות CT ועוד רבות אחרות. בדיקות שכאלו מבוצעות בבתי חולים, מעבדות ומכונים מיוחדים.
בהתאם לתסמינים וההיסטוריה הרפואית הרופאים מחליטים אלו בדיקות יש לבצע, וזהו כלי מרכזי עבורם לצורך האבחון ומתן המענה הרפואי לבעיה. אין צורך להסביר מדוע אין כאן מקום לטעויות.

רשלנות רפואית בפענוח בדיקות עלולה להתרחש בכל סוג של בדיקה. לצורך הדוגמה זוהי יכולה להיות טעות פענוח בבדיקת ממוגרפיה. יתכן כי המפענח לא בחן בתשומת הלב הראויה את ממצאי הבדיקה ולא שם לב לנוכחות של גוש קטן הדורש בדיקה נוספת. פרט קטן שכזה יכול להוביל למקרה של אבחון מאוחר סרטן השד. אבחון מאוחר הוא בעיה גדולה קריטית בטיפול בגידולים סרטניים!

כאשר ישנו חשש שהייתה רשלנות רפואית בפענוח בדיקות אנו בוחנים מי ביצע את הפענוח. האם היה זה איש מקצוע, למשל רדיולוג מוסמך שיש לו את המיומנות הדרושה, או שהפענוח בוצע על ידי מי שאין לו את רמת המיומנות הנדרשת. כמו כן אנו מנתחים את תוצאות הבדיקות על ידי מומחים מטעמנו, על מנת להעריך האם מדובר כאן בהתרשלות, או שהבדיקות אינן מראות תוצאה חד משמעית.

רשלנות רפואית בגילוי מוקדם

רשלנות רפואית אבחון שגוי

רשלנות בפענוח הבדיקה יכולה להביא בקלות לאבחון שגוי. למשל אם גידול ממאיר אובחן בבדיקות כגידול שפיר, הוא לא יקבל את הטיפול הדרוש והדבר יביא להחמרה במחלה ומצבים מסכני חיים. ומנגד, יתכנו גם מקרים בהם גידול שפיר יאובחן כגידול ממאיר, ואדם יקבל טיפולים כימותרפיים שאינם נחוצים.

אבחון מדויק של הבעיה הוא שלב קריטי בכל טיפול רפואי. רשלנות רפואית אבחון שגוי תביא לטיפולים שאינם מתאימים. טיפולים שאינם פותרים את הבעיה, מביאים להחמרת המחלה וגם יכולים ליצור סיבוכים מיותרים שניתן היה להימנע מהם.

רשלנות רפואית אבחון שגוי יכולה להיות גם בעקבות פענוח לא נכון של בדיקות רפואית, אך גם בעקבות אי ביצוע של בדיקות נדרשות. כל מקרה דורש בחינה מעמיקה באמצעות רופאים מומחים וכמובן עורך דין מומחה לרשלנות רפואית.

רשלנות רפואית בגילוי מוקדם

לרוב המחלות ישנה נטייה להחמיר עם הזמן, בהנחה שהן לא מקבלת את הטיפול הדרוש. ישנן מחלות רבות בהן הגילוי המוקדם הוא קריטי. הדוגמה הכי טובה יכולה להיות מחלת הסרטן. תאים סרטנים מתפתחים במהירות. הם עשויים להתחיל במקום מסוים, כמו למשל גידול בשד, ומשם להתחיל להתפשט ולשלוח גרורות לאיברים שונים בגוף.

ההתמודדות עם סרטן אף פעם אינה קלה. אך כאשר מדובר בגידול נקודתי ללא גרורות, קל לרופאים לתת לו פתרון. אך כאשר ישנן גרורות המתגלות מאוחר, יתכן כי כבר לא ניתן לטפל בבעיה. אין שום צל של ספק – רשלנות רפואית בגילוי מוקדם עלולה להביא לנזקים קשים לבריאותו של אדם ולחייו.

רשלנות רפואית בפענוח בדיקות

המומחים לרשלנות רפואית

מתמודדים עם סוגיות הקשורות לרשלנות רפואית? חשוב לפנות למשרד עורכי דין המנוסה בסוג זה של תביעות משפטיות בעלות אופי רפואי. זהו תחום ההתעסקות שלנו במשרד עורכי דין אסף אודיז, אנו מתעסקים אך ורק בנושא הזה והפכנו למומחים מובילים בתחום.

במשרדינו תוכלו לקבל סיוע וליווי בכל סוגי התביעות הרפואיות. עד היום הענקנו ייצוג לאינספור לקוחות בתיקים של רשלנות רפואית בדיקת מי שפיר, רשלנות רפואית באבחון סרטן ריאות, רשלנות ברפואת שיניים, רשלנות בגינקולוגיה, רשלנות בבתי חולים ועוד.

רוצים לדעת עוד בנושאים אלו? אתם מוזמנים לעקוב אחר ערוץ היוטיוב של עו"ד רשלנות רפואית מוות פיצוי וכו.. אסף אודיז.

 

רשלנות רפואית בפענוח בדיקות
עורך דין רשלנות רפואית אסף אודיז

עו"ד אסף אודיז

מעל 15 שנות ניסיון של ייצוג אישי בתביעות רשלנות רפואית בכל שטחי הרפואה. בוגר "רפואה למשפטנים" באוניברסיטת תל אביב. מקושר למיטב המומחים הרפואיים. אסף מעורב באופן מלא ומוחלט בכל תיק ותיק ולאורך כל הליכיו, החל מייעוץ משפטי ראשוני וכלה בניהול הליכי הוכחות מורכבים, תוך הקפדה על יחס חם מכיל ואנושי.

5/5

מאמרים

יצירת קשר
פתיחה
שלום, שמי אסף אודיז,
יש לי ניסיון מוכח בייצוג לקוחות במצבים מורכבים.
אני כאן כדי להקשיב לך ולעזור לך למצוא את הדרך הנכונה עבורך.
Call Now Button דילוג לתוכן